Information
Ansökan om specialkost och anpassade måltider för alla barn/elever som har behov av specialkost och anpassade måltider i förskola och skola. Ansökan gäller även pedagoger som inte kan äta enligt det ordinarie utbudet.
För detaljerad information om specialkost och anpassade måltider, läs mer på munkedal.se.
Vårdnadshavare ansöker för barn upp till 18 år. Myndig elev ansöker själv.
Ansökan ska göras inför varje nytt läsår eller vid inskrivning på ny förskola/skola.
Du som vårdnadshavare kommer inte få återkoppling i ärendet om det inte finns några frågor kring er ansökan. Då kommer specialkosten igång inom kort, be barnet alternativt pedagogen kolla med köket på avdelningen/skolan.
Förutsättningar
Har du inget Bank-ID?
Har du inget Bank-ID kan du ladda ner ansökan som blankett i PDF-format. Då måste blanketten skrivas ut och undertecknas av vårdnadshavare för att vara giltig.
Ifylld blankett skickas tillsammans med erforderliga intyg (se ovan) till: Munkedals kommun, Måltidsenheten, 455 80 Munkedal.
Har du frågor?
Kontakta medborgarcentrum via telefon på 0524-180 00.
Behandling av personuppgifter
Vi behöver spara och behandla personuppgifter om barnet/eleven och dig som vårdnadshavare, så som namn, adress, mobilnummer, personnummer, e-post och adress. Syftet med en sådan behandling är för att kunna dokumentera din ansökan. Personuppgiftsansvarig är Barn- och Utbildningsnämnden. Läs mer om hur Munkedals kommun hanterar dina personuppgifter på munkedal.se.